السلام
عليكم ورحمة الله وبركاته
اَلْحَمْدُ
للَّهِ حَقَّ حَمْدِهِ, وَالسُّكْرُ لِلَّهِ حَقَّ شُكْرِهِ, أَشْهَدُ أَنْ لاَ
إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ, , وَأَشْهَدُ أَنَّ مٌحَمَّدًا عَبْدُهُ
وَرَسُوْلُهُ, لاَنَيِيَّ يَعْدَهُ. اَللَّهُمَّ صَلِّيْ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ
عَلَى رَسُوْلِ اللهِ, وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَمَنْ وَالاَهُ, وَمَنْ تَبِعَهُ
بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَهُ. أَمَّا بَعْدُ, فَيَا عِبَادَ اللهِ,
أُصِيْكُمْ وَإِيَّايَ بِتَقْوَى اللهِ حَقَّ تُقَاتِهِ, لَعَلَّكُمْ
تُفْلِحُوْنَ. قَالَ اللهُ تَعَالَى فِيْ
الْقُرْآنِ الْكَرِيْمِ: يَا أَيُّهاَ الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ
تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُمْ مُّسْلِمُوْنَ.
Jama’ah shalat Jum’ah rahimani wa
rahimakkmullah,
Alhamdulillah, puji lan syukur kita aturaken dhumateng Allah
Subhanahu wa Ta’ala, Dzat ingkang Nyipta, Ngreksa lan Ngatur dhumateng sadaya
alam, kanthi qadrat-Ipun ingkang Maha Agung, ngerèh punapa kémawon dhumateng
sadaya makhluk wonten ing lumahing bumi lan kureping langit. Salam lan shalawat mugi tansah lumèbèr
dhumateng junjungan lan panutan kita
Nabi Muhammad salallahu ‘alaihi wasalam, kulawarga lan para
shahabatipun, sumrambah dhumateng kita sadaya, amin. Raosipun kita getun manawi sapungkuripun kita
nindakaken shalat Jum’atan punika lajeng boten tambah iman lan taqwa kita
dhumateng Allah Subhanahu wa Ta’ala. Awit saking punika sumangga sesarengan
budidaya amrih iman lan taqwa kita samsaya ngrembaka kanthi sregeb lan nambahi anggèn kita
ngibadah dhumateng Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Ma’asyiral Muslimin rahimani wa rahimakumullah;
Ngathah-ngathahaken bandha
punika boten dipunawisi déning agama kita;
Islam, namung kémawon kedah
dipuntindakaken kanthi cara ingkang leres lan boten ngrèmèhaken
kuwajiban-kuwajiban sanèsipun. Kajawi punika kedah dipunsadhari lan dipunmangertosi
bilih bandha punika sanès tujuwan (al-Ghayyah), ananging bandha punika
mujudaken sarana (al-Wasilah). Minangka sarana, pramila bandha kedah
dipun-ginakaken jumbuh kaliyan fungsinipun, kados dhawuh pangandikanipun Allah Subhanahu wa Ta’ala kasebat wonten ing
Al-Qur’an surat At-Taubat [9] ayat 34:
يَا
أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ
لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ
ۗ وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنْفِقُونَهَا فِي
سَبِيلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ
“Hé wong-wong kang padha iman kabèh!, satemené akèh-akèhé
Pandhita Yahudi lan Rahib Nasrani iku bener-bener padha mangan bandhané
manungsa kanthi dalan kang batil, lan dhèwèké kabèh padha ngalang-ngalangi
(manungsa) saka dalan Allah. Lan wong-wong kang padha nyimpen emas lan pérak
lan ora padha nafkahaké marang dalan Allah, mula dhawuhna marang dhèwèké kabèh
(yèn dhèwèké kabèh bakal nampa) siksa kang lara”. (QS. At-Taubat [9]:34).
Ma’asyiral Muslimin rahimani wa rahimakumullah;
Wonten ing madyaning masyarakat sakiwa tengen kita asring
manggihi satunggaling tiyang éngkang pinter pados arta, sahingga piyambakipun
dados tiyang ingkang sugih bandha, ananging piyambakipun boten mangertos kados
pundi caranipun ngginakaken bandhanipun. Ing wasana pungkasanipun bandha
kasebat dipunblanjakaken kanggé perkawis ingkang boten manfa’at lan migunani,
malah kepara bekta pangaribawa awon ingkang boten dipunleresaken déning agami.
Tiyang kados makaten punika kalebet tiyang ingkang boten syukur. Jalaran
hakékat syukur punika boten ngginakaken nikmatipun Allah Subhanahu wa Ta’ala kanggé perkawis ingkang dipunsaru déning Allah
Subhanahu wa Ta’ala.
Agami Islam paring tuntunan gegayutan kaliyan bandha; kadhawuhan
pados lan ngginakaken bandha kanthi margi ingkang leres. Tiyang Islam kedah
sregep makarya nyambut damel boten wegah-wegahan amrih cekap kabetahanipun, lan
saged dados sarana nyaket dhumateng Allah Subhanahu wa Ta’ala. Anggènipun
makarya minangka wekdal kanggé nengga wekdal shalat. Jalaran shalat mujudaken
sakaning agami. Manawi shalatipun tiyang
punika tertib lan teratur, pramila badhé tertib lan teratur ugi ngamal-ngamal
sanèsipun.
Ma’asyiral Muslimin rahimani wa rahimakumullah;
Bandha punika èstunipun minangka titipan lan anugrahipun Allah
Subhanahu wa Ta’ala. Kados kasebat ing Al-Qur’an surat Al-Hadid [57] ayat 7
Allah Subhanahu wa Ta’ala dhawuh;
آمِنُوا
بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَأَنْفِقُوا مِمَّا جَعَلَكُمْ مُسْتَخْلَفِينَ فِيهِ ۖ
فَالَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَأَنْفَقُوا لَهُمْ أَجْرٌ كَبِيرٌ
“Padha imana sira kabèh marang Allah lan Rasul-É lan
padha blanjakna sadhéngah saking bandha ira kabéh kang Allah wus ndadèkaké sira
kabèh bisa nguwasani. Mula wong-wong kang padha iman ing antarané sira
kabèh lan blanjakaké (sadhéngah) saking
bandhané, merkolèh ganjaran kang gedhé”. (QS. Al-Hadid [57]:7).
Ma’asyiral Muslimin rahimani wa rahimakumullah;
Kajawi tiyang punika dipunparingi hak kanggé nyekapi
kabetahanipun, pramila tiyang ugi kadhawuhan nindakaken kuwajiban-kuwajiban
gegayutan kaliyan bandhanipun ingkang dados hakipun tiyang sanès. Jalaran wonten
ing salebeting badha punika wonten hakipun Allah tumrap para fakir miskin lan
dhu’afa’ arupi sedekah lan zakat. Allah
Subhanahu wa Ta’ala dhawuh kasebat wonten ing Al-Qur’an surat Al-Ma’aarij [70]: 24-25;
وَالَّذِينَ
فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ, (24) لِلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ (25)
Tegesipun:
“lan wong-wong kang ana ing sajroné bandhané cumawis
bagian kang wus dèn temtokaké, [24]. kanggo wong (miskin) kang njejaluk lan
wong kang ora duwé apa-apa (kang ora gelem njejaluk)”. [25]. (QS. Al-Ma’aarij
[70]: 24-25).
Ma’asyiral Muslimin rahimani wa rahimakumullah;
Kita mangertos lan yakin bilih zakat punika minangka
kuwajiban ingkang linangkung wigatos, jalaran zakat kasebat minangka rukun
Islam. Ananging kasunyatanipun taksih kathah tiyang Islam ingkang dèrèng
nindakaken zakat kanthi tertib, displin, lan konsekuwèn. Mbok menawi kémawon
ingkang ndadosaken boten tertib lan boten konsekuwèn bayar zakat punika jalaran saking cupeting pangertosan gegayutan
kaliyan zakat. Kathah tiyang ingkang nggadhahi pamanggih bilih zakat punika
namung zakat fitrah. Kamangka kajawi zakat fitrah punika taksih wonten malih zakat, arupi zakat emas, pérak,
arta, kéwan, dagangan, lan taneman ingkang sacara hukum sami kaliyan zakat
fitrah. Mbok bilih kèmawon wonten tiyang ingkang badhé zakat ananging boten
mangertos kados pundi caranipun lan dhateng sinten zakat punika dipunaturaken.
Kanthi punika dadosaken perkawis ingkang wigatos tumrap para Ustadz/Da’i paring
sesuluh lan pangertosan zakat dhateng masyarakat.
Ma’asyiral Muslimin rahimani wa rahimakumullah;
Miturut ajaran
syari’at agami Islam, saben tiyang ingkang kiat lan sehat dipunwajibaken
nyekapi kabetahanipun, lan boten nggantungaken kabetahanipun dhateng tiyang
sanés. Awit saking punika Islam ngawisi ngemis nyuwun ngathung lumahing tangan
njagakaken peparingipun tiyang sanès, kajawi pancèn kapeksa. Ngemis punika
minangka satunggaling pilihan (alternatif) ingkang pungkasan. Boten sakedhik
tiyang ingkang sampun mbanting tulang, meres tenaga ananging tetep kémawon
dèrèng saged hanyekapi kabetahan gesangipun. Tumrap tiyang ingkang sèkèng
(dhu’afa’) punika dados tanggeljawabipun para aghniya’ kanggé nglajengaken
gesangipun.
Tumrap para aghniya’ ugi kadhawuhan ngathah-ngathahaken
sedhekah kanthi ngutamèkaken kaum kerabat, tangga-tangganipun lan
sanès-sanèsipun ingkang langkung betahaken. Remen sedhekah punika kalebet pendamelan
ingkang mulya lan bakhil punika pendamelan ingkang cacat lan ina. Allah Subhanahu wa Ta’ala dhawuh:
وَلَا
يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ هُوَ
خَيْرًا لَهُمْ ۖ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ ۖ سَيُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُوا بِهِ
يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ وَلِلَّهِ مِيرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۗ وَاللَّهُ
بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ
“Babar pisan aja nganti
wong-wong kang padha medhiti bandha kang wus kaparingaké déning Allah marang
dhèwèké kabèh saka kanugrahan-É iku padha ngira yèn kamedhitan iku apik tumrap
dhèwèké kabèh. Sejatiné kamedhitan iku ala tumrap dhèwèké kabèh. Bandha kang
dimedhiti déning dhèwèké kabèh iku bakal
dikalungaké ana ing guluné mbésuk ing
dina Kiyamat. Lan hiya namung kagungané Allah wahé, sakabèhané warisan (kang ana)
ing langit lan bumi. Lan Allah mirsani apa kang sira kabèh padha nglakoni”. (QS. Ali Imran [3]:180).
Ma’asyiral Muslimin rahimani wa rahimakumullah;
Makaten khutbah ing
siyang punika ingkang saged kula aturaken. Mugi Allah Subhanahu wa Ta’ala tansah paring hidayah lan
taufiq dhumateng kita, sahingga kita tansah dipunkanthi dhateng margi igkang
leres. Sregep nyambut damel pikantuk rezeki lan bandha cekap kanggé nyekapi kabetahan, lan boten katalumpèn ngedalaken sedekah lan
zakat. Pungkasanipun kita saged gesang begja mulya ing
donya lan ing akhirat. Amin Yaa Rabbal ‘Alamin.
بَارَكَ
اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِى الْقُرْآنِ الْكَرِيْمِ, وَنَفَعَنِيْ وَاِيَّاكُمْ بِمَا
فِيْهِ مِنَ اْلاَيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ, وَتَقَبَّلَ مِنِّيْ وَمِنْكُمْ
تِلاَوَتَهُ إِنَّهُ هُوَ الْسَّمِيْعُ الْعَلِيْمُ.
-=(hms, 201217. 10.52)=-
No comments:
Post a Comment