السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِيْ هَدَانَا لِهَذَا وَمَا كُنَّا
لِنَهْتَدَيَ لَوْلاَ أَنْ هَدَانَا اللهُ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ
وَحْدَهُ لاَ شَريْكَ لَهُ, وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ
لاَنَبِيَّ بَعَدَهُ. اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلَى نَبِيِّنَا
مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَلِهِ وَصَحْبِهِ وَمَنْ وَّالاَهُ, وَمَنْ تَبِعَهُمْ
بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. أَمَّا بَعْدُ: فَيَا عِبَادَ اللهِ أُصِيْكُمْ وَنَفْسِيْ
بِتَقْوَى اللهِ فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ. قَالَ اللهُ تَعَالَى فِيْ
الْقُرْأَنِ الْكَرِيْمِ: يَآَيُّهَا الَّذِيْنَ أَمَنُوْا اتَّقُوْا اللهَ حَقَّ
تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْن.
Hadirin Jama’ah Jum’ah ingkang tansah dipunmulyakaken
Allah Subhanahu wa Ta’ala,
Sumangga kula dhèrèkaken
sesarengan ngaturaken puji lan syukur dhumateng ngarsanipun Allah Subhanahu wa
Ta’ala ingkang sampun maringi nikmat lan rahmat dhumateng kita sadaya, sahingga
ing wekdal punika kita saged kempal
manunggal wonten ing Baitullah
punika kanggé nindakaken shalat Jama’ah
Jum’ah.
Kalebet wujud syukur
kita dhumateng Allah Subhanahu wa Ta’ala punika sumangga kita nambahi kualitas
iman lan taqwa kita dhumateng Allah Subhanahu wa Ta’ala kanthi taqwa ingkang
saleres-leresipun wonten ing sadhéngah papan lan kawontenan punapa kémawon.
Salajengipun sumangga
kita handedonga dhumateng Allah Subhanahu wa Ta’ala. , mugi-mugi shalawat lan
salam tansah dipunparingaken dhumateng
junjungan kita Nabi agung Muhammad saw. ingkang sadaya tindak tandukipun dados
tuladha tumrap kita.
Hadirin Jama’ah Jum’ah ingkang tansah dipunmulyakaken
Allah Subhanahu wa Ta’ala,
Perkawis ingkang wigatos
wonten ing sadaya tiyang gesang, lan sinten kémawon; tiyang sugih, tiyang
sèkèng, tiyang séhat, tiyang sakit, rakyat biasa, tetungguling praja, ingkang
wigatos punika ngupados jejeging iman. Jalaran manawi imanipun jejeg pramila
gesangipun ing donya punika badhé dipunberkahi Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Tiyang badhé pikantuk kesahénan-kesahénan ingkang boten kanyana-nyana. Allah
Subhanahu wa Ta’ala badhé paring kabegjan lan kamulyan. Allah Subhanahu wa
Ta’ala sampun maringi tuladha dhumateng kita, bilih tiyang-tiyang ing wekdal zaman
rumiyin ingkang imanipun sampurna; para Nabi lan para Rasul, sanajan kawontenan
gesangipun punika manéka warni kawontenanipun, hananging gesangipun tansah begja
lan mulya kémawon. Wekdal Fir’aun kuwaos, tiyang iman; Nabi Musa as. inggih tetep
mulya. Mulyanipun Nabi Musa as. jalaran imanipun, boten jalaran bandhanipun.
Boten jalaran jabatan lan panguwaosipun, hananging jalaran imanipun. Makaten
ugi para Wali kekasihipun Allah Subhanahu wa Ta’ala, kathah-kathahipun boten
kagungan bandha, jalaran imanipun sampurna dipunmulyaaken Allah Subhanahu wa
Ta’ala gesangipun. Sahingga para Raja dados pandhèrèkipun.
Hadirin
Jama’ah Jum’ah ingkang tansah dipunmulyakaken Allah Subhanahu wa Ta’ala,
Kanthi iman, Allah Subhanahu wa
Ta’ala dadosaken tiyang sami asih-sinasihan satunggal lan satunggalipun,
gesangipun guyub rukun. Malah kita mangertos piyambak, jalaran kanthi bandha
dadosaken pasulayan, dadosaken pedhoting pasedhèrèkan. Pramila manawi wonten
tiyang ingkang ngendika manawi bandha punika saget ngrukunaken tiyang punika kalebet
klèntu. Jalaran pasulayan, paperangan-paperangan wonten ing papan pundi kémawon
gara-garanipun bandha. Awit saking punika amrih kulawarga kita ayem tentrem
boten bandhanipun ingkang dipuntambah, hananging imanipun ingkang kedah
dipuntambah lan dipunjejegaken.
Hadirin Jama’ah Jum’ah ingkang tansah dipunmulyakaken
Allah Subhanahu wa Ta’ala,
Manawi tiyang punika
imanipun sahé, pramila Allah Subhanahu wa Ta’ala badhé ngrukunaken, lan badhé nyawijèkaken
manahipun gumulung gulunging kapti. Tiyang-tiyang Makkah lan Madinah ing zaman
rumiyin, zaman Jahiliyyah, zaman dèrèng kersa nampi ajaran syari’at agami
Islam, lan dèrèng hanggadhahi iman, mapinten-pinten tahun kawontenanipun
satunggal lan satunggalipun wontenipun namung tansah pasulayan, patèn-pinatèn
kémawon. Hananging sasampunipun ngrasuk agami Islam, lan iman sampun mlebet ing
manahipun, pramila lajeng sami rukun; kados bapanipun satunggal ibunipun satunggal,
malah kapara piyambakipun punika boten kersa nedha manawi kanca-kancanipun dèrèng
dhahar. Piyambakipun trimah luwé, ingkang wigatos kanca-kancanipun wareg lan
boten kaluwèn. Pancèn ntrenyuhaken panggesanganipun tiyang-tiyang Makkah lan Madinah
ing wekdal punika, panggesanganipun satunggal
lan satunggalipun tansah tulung-tinulung, lan ènthèngan. Hananging manawi iman
boten wonten, bapa boten saged badhé trisna dhumateng
putranipun, lan putra boten saged badhé trisna dhumateng bapanipun.
Hadirin Jama’ah Jum’ah ingkang tansah dipunmulyakaken
Allah Subhanahu wa Ta’ala,
Manawi satunggaling negari
ingkang masyarakatipun boten wonten imanipun; manawi bapa lan ibunipun sampun
sepuh, sampun boten kiyat nyambut damel, sampun boten produktif malih, pramila bapa
lan ibunipun lajeng dipunpasrahaken dhateng Panti Asuhan Jompo. Malah wonten
ingkang tega merjoyo bapa lan ibunipun kanthi siya-siya.
Kanthi iman Allah Subahanahu wa Ta’ala badhé dadosaken panggesangan
kita kanthi panggesangan ingkang sahé, boten panggesangan ingkang méwah,
hananging panggesangan ingkang sahé. Ing wekdal samangké tiyang punika ingkang
dipunpadosi panggesangan ingkang méwah, boten panggesangan ingkang sahé.
Gesang
Méwah punika manawi boten Sahé kados pesawat motor mabur hananging bobrok,
malah bebayani. Langkung sahé kréta angin alias sepédha onthèl, katimbang
pesawat ingkang bobrok. Punapa malih ingkang bobrok punika para pangembat
pangembating praja, badhé bebayani
sanget. Lan punapa malih ingkang bobrok punika para pangajenging agami,
pangandikanipun dipun-gega para pandhèrèkipun, manawi klèntu ngedikanipun boten
hanamung para pandhèrèkipun ingkang gesang klèntu, hananging putra wayah
sapungkuripun dhèrèk-dhèrèk klèntu.
Hadirin Jama’ah Jum’ah ingkang tansah dipunmulyakaken
Allah Subhanahu wa Ta’ala,
Ingkang
wigatos punika panggesangan ingkang sahé, sanès méwah. Panggesanganipun tiyang
Kafir punika méwah, hananging boten sahé. Panggesanganipun katingalipun sakéca,
hananging boten sakéca. Hanggadhahi griya élok lan maggrong-magrong, mobilipun
kathah tur sahé-sahé sadaya, gadhah bojo boten trimah satunggal, hananging
boten iman pramila boten tentrem manahipun, malah kapara bingung panggalihipun.
Badhé boten bingung kados pundi, tambah sepuh, tambah caket wekdalipun badhé
nilaraken griya ingkang élok magrong-magrong, bojonipun ingkang ayu-ayu,
mobilipin ingkang kathah tur sahé sadaya. Pramila tiyang sepuh ingkang boten
hanggadhahi iman kados makaten punika, tambah sepuh tambah bingung, tambah susah
lan nalangsa gesangipun.
Bènten
kaliyan tiyang ingkang hanggadhahi iman, tambah sepuh tambah umuripun, tambah
remen panggesanganipun, tambah mésam-mèsem. Jalaran boten dangu malih badhé
énggal dumugi ing akhirat. Boten dangu malih badhé pinanggih Rasulullah
shallallahu ‘alaihi wa sallam, lan boten dangu malih badhé pinanggih Dzat
Ingkang Maha Agung, lan Maha Kuwaos inggih Allah Subhanahu wa
Ta’ala ingkang pancèn dipunajeng-ajeng lan dipunidham-idhamaken. Allah
Subhanahu wa Ta’ala dhawuh wonten ing Al-Qur’an Al-Karim
surat Al-Ahzab [33] ayat 47:
وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ فَضْلًا كَبِيرًا
“Lan tekakna kabar bebungah marang wong-wong Mukmin
yèn sejatiné tumrap dhèwèké kabèh kanugrahan kang gedhé saka Allah”. (QS.
Al-Ahzab [33]: 47).
Hadirin Jama’ah Jum’ah ingkang tansah dipunmulyakaken
Allah Subhanahu wa Ta’ala,
Manawi Allah Subhanahu wa Ta’ala sampun ngendikakaken ingkang ageng, pramila boten
saged malih dipunukur kathni otak lan kapiteranipun manungsa. Bumi ingkang
ageng, langit ingkang wiyar, planit-planit ingkang kathah punika, Allah
Subhanahu wa Ta’ala ngendikakaken namung sakedhik; “Qul
matau’ud dunya qalil”.
Sadaya punika boten saged
dipundarbèki kanthi arta, boten saged dipundarbèki kanthi pangkat, jabatan, lan
panguwaos, saha boten saged dipundarbèki kanthi punapa kémawon, kajawi kanthi
iman.
Awit saking punika iman
punika wigatos sanget. Manawi tiyang punika sampun hanggadhahi iman, lan
imanipun jejeg, ateges piyambakipun sampun hanggadhahi samukawis. Badhé boten
kados pundi, piyambakipun sampun dados kekasihipun Allah Subhanahu wa Ta’ala, piyambakipun sampun
dados calon ratu ing Suwarganipun Allah Subhanahu wa Ta’ala. Piyambakipun
pikantuk panggesangan ingkang nglegakaken “’Iisyatun raadhiyatun”. Istana-istana saking emas, saking inten, lan saking berlian, lèpèn saking
susu, saking madu, ingkang boten saged dipun-gambaraken éndahipun.
Tiyang-tiyang ing Suwarga punika gantheng-gantheng sadaya, ayu-ayu sadaya.
Manawi kémawon ayunipun sadaya wanita ing donya punika dipunklempalaken dados
satunggal, punika nembé 1% (satunggal persèn) ayunipun Widadari ing Suwarga
ingkang langgeng salami-laminipun.
Hadirin Jama’ah Jum’ah ingkang tansah dipunmulyakaken
Allah Subhanahu wa Ta’ala,
Hananging syétan punika
tansah hanggodha lan ngapusi, ingkang wigatos punika donya, ingkang wigatos
punika arta, lan sapanunggalanipun. Kamangka ingkang wigatos punika iman.
Sadaya pambudidaya punapa kémawon sanèsipun nyahèkaken iman, pungkasanipun 0
(nol) ingkang ateges boten wonten gina lan manfa’atipun. Kita ngupados bandha
donya, pungkasanipun malaikat ‘Izroil dhateng, boten wonten ingkang kita beta,
kajawi ‘amal jariyah kémawon ingkang setya ngacani sowan ngarsanipun Allah Subhanahu wa
Ta’ala. Sadaya badhé kita tilar; kita damel griya élok tur magrong-magrong,
kita upakara lan kita sinauni putra lan garwa, saben dinten kita nedha lan
ngunjuk kanthi resep amrih badan tetep séhat, dokter-dokter dipunklempalaken,
malaikat ‘Izroil dhateng ... ., sadaya buyar, boten wonten ingkang saged
musadani. Wonten ing wekdal punika sadaya tiyang-tiyang donya faham lan
mangertos, bilih manawi donya punika boten wonten reginipun, boten pantes
dipun-gung-gungaken, boten pantes dipunagung-agungaken, malah kapara
dipun-galih kémawon tuna. Manawi kita kersa hanggalih akhirat sakedhik kémawon
kita sampun pikantuk piwales ganjaran saking Allah Subhanahu wa Ta’ala. Manawi
kita hanggalih donya, undhuh-undhuhanipun
badhé pikantuk sumpek, badhé pikantuk sesek.
Awit saking punika kita makarya, nyambut damel
dhateng kantor, peken, lan sabin, ingkang samadya, nyambut damel inggih nyambut
damel, ingkang kita galihaken punika akhirat kémawon, in sya Allah donya badhé
katut. Kita gesang lan nyambut damel punika èstunipun kita nengga wekdal kanggé
nindakaken ngibadah Shalat. Manawi adzan sampun kapireng mangungkung, poma
dipoma prayogi kita tilar sadaya pandamelan, lan kita handhatengi shalat kanthi
jama’ah.
Hadirin Jama’ah Jum’ah ingkang tansah dipunmulyakaken
Allah Subhanahu wa Ta’ala,
Hanamung hidayah lan taufiq saking Allah Subhanahu
wa Ta’ala rinten lan dalu ingkang tansah kita suwun, mugi-mugi kita sowan
dhateng ngarsan-Ipun kanthi bekta IMAN ingkang JEJEG.
Amin yaa Rabbal ‘Alamin.
أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ الْعَظِيْمَ,
لِيْ وَلَكُمْ وَلِسَائِرِ الْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ مِنْ كُلِّ ذَنْبٍ
فَاسْتَغْفِرُوْهُ, إِنَّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ الرَّحِيْمُ.
-=(hms,
020117, 11.11)=-
No comments:
Post a Comment