السلام
عليكم ورحمة الله وبركاته
اَلْحَمْدُ
لِلَّهِ الّذِيْ خَلَقَ الْمّوْتَ وَالْحَيَوةَ لِيَبْلَوَكُمْ اَيُّكُمْ اَحْسَنُ
عَمَلاً. أَشْهَدُ
أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريْكَ لَهُ, وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا
عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ لاَنَبِيَّ بَعَدَهُ. اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ
وَباَرِكْ عَلَى رَسُوْلِ اللهِ, نَبِيِّنَا مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللهِ, وَعَلَى
اَلِهِ وَصَحْبِهِ وَمَنْ وَالاَهُ, وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ
الْقِيَامَةِ. أَمَّا بَعْدُ: فَيَا
عِبَادَ اللهِ, أُوْصِيْ بِنَفْسِيْ وَإِيَّكُمْ بِتَقْوَى اللهِ تُقَاتِهِ, فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ. قَالَ اللهُ
تَعَالَى فِيْ الْقُرْأَنِ الْكَرِيْمِ: يَآَيُّهَا الَّذِيْنَ أَمَنُوْا
اتَّقُوْا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنْتُمْ
مُسْلِمُوْن.
Jama’ah sidang Jum’ah
ingkang dipunmulyakaken Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Sadaya puji namung
kagunganipun Allah piyambak. Inggih Allah punika Dzat ingkang handadosaken
pejah lan gesang, amrih Allah Hamirsani sintena tiyang ingkang langkung sahé
amalipun.
Shalawat lan salam mugi
tansah kapiraken dhumateng Junjungan kita Nabi Agung Muhammad shallallahu
‘alaihi wa sallam, sumrambah dhumateng para kulawarga, para shahabat, lan para
tiyang ingkang tansah handhѐrѐk dhawuh-dhawuhipun ngantos bénjang dinten
qiyamah.
Kula minangka khatib ing
dinten Jum’ah siyang punika, keparenga kula ngajak dhumteng awak kula piyambak
ugi dhumateng panjenengan sadaya, sumangga kita hambudidaya iman lan taqwa
saged ngrembaka, amrih gesang kita tansah pinaringan widada mulya ing alam
donya lan alam akhirat mangké.
Jama’ah sidang Jum’ah
ingkang dipunmulyakaken Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Wonten ing wulan Rajab
saben tahun, ugi wonten ing tahun punika dipunmanfa’ataken déning umat Islam
kanggé mѐngeti Isra’ mi’raj Nabi Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam sanajan
boten wonten dhawuh kanggé mѐngeti, ugi boten wonten awisan ingkang gumathok
kanggѐ mѐngeti.
Wonten ing wulan Rajab
dhawuhipun Allah Subhanahu wa Ta’ala ingkang kaweca wonten ing Al-Qur’an surat
Al-Isra’ [17] ayat kaping 1 punika asring kita midhangetaken wonten ing
pundi-pundi papan lan kasempatan, makaten dhawuhipun:
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ
الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ
لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا, إِنَّهُ هُوَ السَّمِيْعُ الْبَصِيْرُ.
Tegesipun: “Maha Suci Allah, kang wis nindakaké kawula-Né ana ing sapérangan wengi saka Masjidil Haram menyang Masjidil
Aqsha kang wis Ingsun paring berkah ing sakiwa tengené supaya Ingsun ngatonaké
marang panjenengané sapérangan saka tandha-tandha (kaagungan) Ingsun. Satemené
Penjenengané (Gusti Allah) iku Dzat kang Maha Midhanget tur Maha Pirsa”.
(QS. Al-Isra’ [17]:1).
Wonten ing kadadosan Isra’ Mi’raj punika
kathah pitedah ingkang sadaya kalawau dados tuladha lan ugi saged nguji kaimanan dhumateng kita. Awit saking langka
lan boten mlebet ing nalar, kajawi ingkang pikantuk hidayahipun Allah Subhanahu wa Ta’ala. Pramila Isra; Mi’raj kalebet mu’jizat
Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam.
Jama’ah sidang Jum’ah
ingkang dipunmulyakaken Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Wonten ing kadadosn Isra’ Mi’raj punika
kawiwitan kanthi maneka warni peristiwa ageng ingkang damel Rasulullah
shallallahu ‘alaihi wa sallam rumaos susah penggalihipun. Lan ing antawisipun
kasusahan punika, inggih punika:
Sepisan; Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam
dipuntilar séda pamanipun ingkang asma Abu Thalib minangka tamѐng utami
salebetipun Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam berjuang giyaraken agami
Islam. Susah lan nalangsa malih pamanipun ngantos dumugi seda dѐrѐng ngrasuk
agami Islam.
Kaping kalih; Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam
dipuntilar séda garwanipun ingkang asesilih Siti Khatijah. Garwa ingkang sanget
dipuntrisnani. Siti Khatijah kajawi minangka garwa, ugi minangka tamѐng utami
nalika Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam nandhang susah lan bingah. Siti
Khatijah sanget anggѐnipun nggatosaken Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam
minangka jejering garwa, tetungguling balé griya, ugi nalika ngemban kuwajiban
dakwah minangka utusanipun Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Kanthi dipuntilar seda Abu Thalib pamanipun
lan Siti Khatijah garwanipun minangka tamѐng lan pangayom agung ndadosaken
tambah longgar lan leluasanipun Kaum Kafir Quraisy anggѐnipun ngganggu, lan ngalang-ngalangi
Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam anggѐnipun dakwah, malah kapara ngacam
badhé merjaya.
Jama’ah sidang Jum’ah
ingkang dipunmulyakaken Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Kaping tiga; Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam rumaos supek manahipun wonten
ing Mekkah, lajeng pados trobosan énggal dakwah wonten ing Thoif, ing pangajab
badhé pikantuk sambutan ingkang sahé tur
ngremenaken, hananging malah kasambut kanthi cara ingkang boten manusiawi. Rasulullah
shallallahu ‘alaihi wa sallam kaaniaya ngantos medal rahipun.
Makaten raos nalangsa
lan musibah ingkang kasandhang déning Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam,
gilir gumanti boten wonten pedhotipun. Ugi raos nelangsa malih jalaran sampun
11 tahun/warsa anggѐnipun dakwah dѐrѐng kathah tiyang ingkang dhѐrѐk
ajakanipun.
Inggih kanthi kawontenan
punika lajeng Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam dipun-Isra’ Mi’raj-aken
déning Allah Subhanhu wa Ta’ala minangka
sarana tambahing wawasan lan senjata minangka kawula lan utusan-Nipun. Lampahipun
Isra’ Mi’raj Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam dipunkanthi déning malaikat
Jibril. Salebetipun Isra’ Mi’raj Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam dipunparingi
pirsa mapinten-pinten kawontenan minangka tandha Ka-Agungan Allah Subhanahu wa
Ta’ala. Sadaya makhluk lan kawula boten wonten ingkang lepas saking
Pangawasanipun Allah Subhanahu wa Ta’ala. Sadaya dipun-Pirsani lan
dipun-Uningani déning Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Jama’ah sidang Jum’ah
ingkang dipunmulyakaken Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Wangsul kundur saking
Isra’ Mi’raj sadaya penggalih ingkang nyupekaken manah ical sirna, malah kapara
tambah yakin lan mantepipun Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam anggѐnipun
dakwah lan mimpangaken perjuangan.
Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam
yakin bilih perkawis ingkang bener punika mesthi badhé mimpang. Allah Subhanahu
wa Ta’ala dhawuh:
وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ
كَانَ زَهُوقًا
Tegesipun: “Lan dhawuhna sira! “Kang bener wis teka,
kang batil wis sirna”. Sejatiné kang batil iku mesthi sirna”. (QS. Al-Isra’
[17]:81).
Jama’ah sidang Jum’ah
ingkang dipunmulyakaken Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Wosing Isra’ MI’raj
Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam dipundhawuhi shalat wajib 5 (gangsal)
wekdal; Isya’, Shubuh, Dhuhur, ‘Ashar, lan Maghrib. Ingkang dhawuh punika
temtunipun inggih ugi dados kuwajibanipun para pendhѐrѐkipun kalebet kula lan
panjenengan sadaya.
Awit saking punkia
sumangga kita jagi shalat 5 (gansal) wekdal punika kanthi sahé; kita jagi syarat,
rukun, lan wajibipun shalat. Kita jagi wekdal-wekdalipun shalat kados ingkang
sampun katemtukaken déning syara’. Kita paѐsi lan sampurnaaken shalat wajib
kanthi shalat sunnah rawatib. Kita tindakaken shalat-shalat sunnah sanѐsipun; kados shalat Tahajud, shalat Dhuha lan
sapanunggalanipun. Amrih kita pikantuk
berkah lan manfa’atipun anggѐn kita ngedegaken shalat.
Jama’ah sidang Jum’ah
ingkang dipunmulyakaken Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Bingah lan susah punika sampun dados
sandhanganipun tiyang gesang. Pramila kita kedah sabar nalika dipuncobi
kasusahan, lan kedah syukur nalika dipuncobi kabingahan.
Mugi-mugi gesang kita tansah pinaringan begya
mulya wiwit ing alam donya punika ngantos bénjang ing akhirat sowan ngarsanipun
Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Amin Yaa Rabba’’alamin.
أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ
الْعَظِيْمَ, لِيْ وَلَكُمْ وَلِسَائِرِ الْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ مِنْ
كُلِّ ذَنْبٍ فَاسْتَغْفِرُوْهُ, إِنَّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ الرَّحِيْمُ.
-=(hms, 220318, 17.10)=-
No comments:
Post a Comment