السلام
عليكم ورحمة الله وبركاته
الْحَمْدُ
لِلَّهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَا أَنْ
هَدَانَا اللَّهُ, . أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ
لَهُ, الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبِيْنُ, وَأَشْهَدُ أَنَّ مٌحَمَّدًا عَبْدُهُ
وَرَسُوْلُهُ, صَادِقُ الْوَعْدِ اْلأَمِيْنُ. اَللَّهُمَّ صَلِّيْ وَسَلِّمْ
وَبَارِكْ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ, وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ أَجْمَعِيْنَ.
أَمَّا بَعْدُ, فَيَا عِبَادَ اللهِ, أُصِيْكُمْ وَإِيَّايَ بِتَقْوَى اللهِ حَقَّ
تُقَاتِهِ, لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُوْنَ.
قَالَ اللهُ تَعَالَى فِيْ الْقُرْآنِ الْكَرِيْمِ: يَا أَيُّهاَ
الَّذِيْنَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُمْ
مُّسْلِمُوْنَ.
Jama’ah Jum’ah kaum Muslimin rahimakumullah,
Hamiwiti khutbah Jum’ah ing dinten punika,
kula ngajak dhumateng diri pribadi kula piyambak lan ugi dhumateng jama’ah
Jum’ah, sumangga kula dhèrèkaken sesarengan tansah syukur dhateng sadaya nikmat
lan rahmat ingkang tansah dipunparingaken Allah Subhanahu wa Ta’ala dhumateng
kita.
Salajengipun,
sumangga kita ginakaken nikmat punika kanthi cara nambah ketaqwaan kita
dhumateng Allah Subhanahu wa Ta’ala, hanindakaken sadaya dhawuhipun Allah
Subhanahu wa Ta’ala kanthi ikhlas lan hanebihi sadaya awisanipun Allah
Subhanahu wa Ta’ala kanthi sabar.
Shalawat lan salam mugi tansah kaparingaken
dhumateng Junjungan kita Rasulullah
Muhammad shalallahu ‘alaihi wa
salam ingkang sampun maringi tuladha
panggesangan punika dhumateng kita.
Jama’ah Jum’ah kaum Muslimin rahimakumullah,
Manawi manah
(قَلْبٌ) punika sahé, pramila badhé sahé
sadaya anggota raga sanѐsipun. Manawi manah punika risak utawi awon,
pramila badhé risak lan awon ugi
sadaya anggota raga sanѐsipun. Sahénipun manah hanggadhahi raos ajrih, raos seneng (mahabah)
dumateng Allah Subhanahu wa Ta’ala, lan dadosaken ikhlas ing salebetipun niat. Risakipun
manah punika jalaran kasasar wonten ing tumindak maksiat, nindakaken perkawis
ingkang haram, lan subhat (perkawis ingkang dѐrѐng cetha hukumipun). Rasulullah Muhammad shalallahu ‘alaihi wa salam ngendika:
أَلاَ
وَإِنَّ فِى الْجَسَدِ مُضْغَةً إِذَا صَلَحَتْ صَلَحَ الْجَسَدُ كُلُّهُ ،
وَإِذَا فَسَدَتْ فَسَدَ الْجَسَدُ كُلُّهُ . أَلاَ وَهِىَ الْقَلْبُ
“Élinga sira kabѐh, manawa ing sajroning jasad iku ana sagegem daging. Lamun dhѐwѐké apik, mula bakal apik uga sakujur jasad. Lamun dhѐwѐké rusak, mula bakal rusak uga sakujur jasad. Mangertiya,
manawa iku kang sinebut ati. (HR. Bukhari No. 52 lan Muslim No. 1599, saking
An Nu’man bin Basyir radhiyallahu ‘anhuma).
Para Ulama’ ngendika bilih manah punika
ujudipun alit manawi dipunbandhingaken kaliyan sapérangan anggota jasad sanѐsipun. Hananging sahé lan awonipun raga (jasad) punika gumnatung wonten ing
manahipun. Para Ulama’ ugi ngendika bilih manah punika minangka
ratunipun raga (malikul a’dha), lan anggota raga punika minangka tentaranipun
(junuduhu).
Miturut
Ibnu Bathol lan Imam Nawawi rahimahullah ngendika bilih hadits ing ngajeng ugi
paring pangertosan bilih akal lan kamampuan mahami punika pusatipun wonten ing
manah, boten wonten ing otak (sirah).
Jama’ah Jum’ah kaum Muslimin rahimakumullah,
Syaih
Shalih Al-Fauzan ngendika, amrih manah
punika tansah saged sahé supados tansah nyuwun dhateng ngarsanipun Allah Subhanahu
wa Ta’ala nyuwun supados dipunparingi manah ingkang
sahé, jalaran manawi sahé manahipun punika badhé dados sahé sadaya urusannipun.
Manawi risak manahipun badhé risak ugi sadaya urusanipun.
Awit
saking punika Rasulullah shalallahu
‘alaihi wa salam saben-saben donga
nyuwun dhateng ngarsanipun Allah Subhanahu wa Ta’ala, asring donganipun punika
nyuwun supados dipunjagi kesahénanipun, kanthi atur donganipun makaten:
يَا
مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِى عَلَى دِينِكَ
“Dhuh
Dzat Ingkang Molak-malikaken manah, mugi Paduka kersa jejegaken manah kula
tansah nenetepi agami Panjenengan”.
Ummu
Salamah satunggaling wekdal naté nyuwun pirsa dhumateng Rasulullah shalallahu ‘alaihi wa salam, kéngéng punapa donga punika tansah
dipunaturaken, Rasulullah shalallahu ‘alaihi wa salam lajeng paring dhawuh:
يَا
أُمَّ سَلَمَةَ إِنَّهُ لَيْسَ آدَمِىٌّ إِلاَّ وَقَلْبُهُ بَيْنَ أُصْبُعَيْنِ
مِنْ أَصَابِعِ اللَّهِ فَمَنْ شَاءَ أَقَامَ وَمَنْ شَاءَ أَزَاغَ
“Hé Ummu Salamah, sing jenengé
atiné manungsa iku tansah ana sajroné antaraning driji-drijiné Allah. Sapa wahé
kang dikersakaké déning Allah, mula Allah bakal maringi kateguhan ing dalem
imané. Nanging sapa wahé sing dikersakaké, Allah uga bisa nasaraké”. (HR.
Tirmidzi no. 3522. Syaikh Al Albani ngendikakaké manawa hadits iki shahih).
Wonten ing riwayat sanѐs
dipun-ngedikakaken:
إِنَّ
الْقُلُوبَ بِيَدِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ يُقَلِّبُهَا
“Satemené ati iku ana ing astané Allah ‘Azza wa Jalla,
Allah kang molak-malikaké.” (HR. Ahmad 3: 257. Syaikh Syu’aib Al Arnauth ngedikakaké manwa hadits iki qowiy utawa kuat jumbuh syarat Muslim).
Syaih
Shalih Al-Fauzan ngendika, bilih manah punika saged risak, lan risaking manah
punika jalaran tiyang kasasar wonten ing kamaksiatan, kaharaman, lan
kasubhatan. Dados perkawis ingkang maksiat, haram, lan subhat punika saged
jalari dadosaken risakking manah.
Jama’ah Jum’ah kaum Muslimin rahimakumullah,
Sadaya
tiyang naté ngalami lan ngraosaken kawontenan badan boten sakéca. Badan raos
boten sakéca punika jalaran karibawa déning kawontenan manah. Surya katingal
sumringah nalika manah ngraosaken seneng, waspa dlѐwѐran ing
pipi nalikanipun sedih. Sadaya badan keringeten, adus kringet lan boten saged
ngempet toyan (kepoyoh) nalikanipun ajrih utawi grogi.
Kawontenan kados makaten kala wau jalaran
saking daya pangaribawanipun fisiologi lan patologi raga sacara langsung. Para
ahli medis kanthi panelitian lan pamawasanipun ngendika bilih amprih waluya lan wilujenging sesakit
fisik punika sarana kanthi nata lan ngatur kawontenaning manah, ingkang
sinebat pangobatan jiwa raga (mind-body medicine).
Dokter Spesialis Radiasi Carl Simonton,
Amerika Serikat, manggihaken hasil panelitianipun bilih
kawontenan manah ingkang negative nglemahaken sel NK (Natural Keller) kanggé
nanggulangi sel Kangker, sahingga sel Kangker saged dados ngremboko kanthi
cepet. Awit saking punika Dokter Carl Simonton nggiyaraken methode pangobatan/panyembuhan “Relaksasi lan Imajinasi” kanthi cara
ngupados kawontenan lan suwasananing manah dados positif, amrih sel NK dados
kiyat lan kangker saged mantun.
Pasien boten saged ngulu lan nandhang gangguan
pernafasan kanthi nindakaken methode
pengobatan Relaksasi lan Imajinasi watawis satunggal minggu gangguan
pernafasanipun mantun lan piyambakipun saged dhahar.
Kawontenen manah ugi saged handayani paring
pangaribawa dhateng sadya anggota raga, owah-owahan kawontenan manah, jalari
owahing raga. Kapitadosan, katenangan lan teteging manah ugi saged handayani lan paring pangaribawa
waluyaning sasakit. Pancѐn
sayektos bilih manah ingkang sahé punika saged milujengaken lan mulyakaken
panggesangan.
Jama’ah Jum’ah kaum Muslimin rahimakumullah,
Ing wasana sumangga kita hanyenyuwun dhumateng
ngarsanipun Allah Subhanahu wa Ta’ala kéwala, jalaran hanamung
wonten ing astanipun Allah obah musiking manahipun kawula. Mugi kita tansah
pinaringan kekiyatan saged hanebihi perkawis ingkang saged dadosake risaking
manah, kados tumindak maksiat lan hanebihi perkawis subhat; perkawis ingkang dѐrѐng cetha
hukumipun. Manawi manahipun tiyang punika sahé, pramila badhé sahé ing
samudayanipun. Lan ugi saged mahanani
bagas warasing sarira. Ing pungkasanipun saged kasembadan sadaya sedya
lan ingkang dipunjangka, gesangipun ayem tentrem ing donya lan akriratipun. Mugi
Allah Subhanahu wa Ta’ala tansah ngijabahi panuwun
kita, amin.
بَارَكَ
اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِيْ الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ, وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ
بِمَا فِيْهِ مِنَ اْلآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ, وَتَقَبَّلَ مِنِّيْ
وَمِنْكُمْ تِلاَوَتَهُ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيْعُ الْعَلِيْمُ.
-=(hms, 220118, 14.46)=-
No comments:
Post a Comment