TEPANG AQIDAH ISLAM
-=[3]=-
السلام عليكم ورحمة
الله وبركاته
إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ,
وَنَعُوْذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ اَنْفُسِنَا وَسَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا, مَنْ
يَهْدِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ, وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. أَشْهَدُ
أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ, وَأَشْهَدُ َأَنَّ
مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ.
اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَلِهِ وَأَصْحابِهِ
وَمَنْ وَالاَهُ, وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإحْسَانٍ اِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.
يَآَيُّهَا الَّذِيْنَ أَمَنُوْا اتَّقُوْا
اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْن.
يَآيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوْا رَبَّكُمُ الَّذِيْ خَلَقَكُمْ مِّنْ نَفْسٍ
وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيْرًا
وَنِسَآءً وَاتَّقُوْا اللهَ الَّذِيْ تَسَآءَلُوْنَ بِهِ وَاْلأَرْحَامَ إِنَّ
اللهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيْبًا.
يَآيُّهَا الَّذِيْنَ ءَامَنُوْا اتَّقُوْأ
اللهَ وَقُوْلُوْا قَوْلاً سَدِيْدًا, يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ
وَيَغْفِرْلَكُمْ ذُنُوْبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ اللهَ وَرَسُوُلَهُ فَقَدْ فَازَ
فَوْزًا عَظِيْمًا. فَإِنَّ أَصْدَقَ الْحَدِيْثِ كِتَابُ اللهِ وَخَيْرَ
الْهَدْيِ هَدْيُ مُحَمَّدٍ صَلَى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَشَرَّ اْلأُمُوْرِ
مُحْدَثَاتُهَا وَكُلُّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ وَكُلُّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةٌ وَكُلُّ
ضَلاَلَةٍ فِيْ النَّارِ.
Hadirin Jama’ah Jum’ah
rahimakumullah,
Sadaya puji namung kagunganipun
Allah piyambak. Inggih Allah
punika Dzat ingkang nguwaosi sadaya ngalam.
Inggih Allah
punika Dzat ingkang Maha Welas lan Maha Asih. Ingkang maringi rizki dhumateng
tiyang ingkang sami ngabekti, paring sandhang (wastra)
lan pangan (boga) dhumateng
tiyang ingkang tansah ngumawula.
Shalawat lan salam mugi tansah
dipunparingaken dhumateng junjungan kita, panutan kita, nabi lan rasul
pungkasan; Muhammad saw., sumrambah dhumateng para kulawarga, shahabat, lan
para tiyang ingkang tansah manut lan mituhu dhumateng panjenenganipun. Amin.
Hadirin jama’ah Jum’ah ingkang
tansah dipunmulyakaken Allah Swt.
Aqidah miturut Abu Bakar Jabir Al-Jazairy inggih
punika:
الْعَقِيْدَةُ هِيَ
مَجْمُوْعَةٌ مِنْ قَضَايَا الْحَقِّ الْبَدِهِيَّةِ الْمُسَلَّمَةِ بِالْعَقْلِ,
وَالسَّمْعِ وَالْفِطْرَةِ, يَقِيْدُ عَلَيْهَا اْلأِنْسَانُ قَلْبَهُ, وَيُثْنِى
عَلَيْهَا صَدْرُهُ جَازِمًا بِصِحَّتِهَا, قَاطِعًا بِوُجُوْدِهَا وَثُبُوْتِهَا
لاَ يَرَى خِلاَفَهَا اَنَّهُ يَصِحُّ اَوْ يَكُوْنُ أَبَدًا. (الجزائرى, 1978,
هالمن 21)
“Sadaya ingkang dipunanggep leres lan ingkang saged dipuntampi sacara
umum (axioma) dening manungsa kanthi adhedhasar akal, wahyu lan fitrah. Raos kaleresan
punika dipunpatri dening manungsa wonten ing manah saha dipun yakini kanthi
keshahihan lan kasunyatanipun sacara mesthi lan dipuntolak sadaya ingkang boten
cocok kaliyan kaleresan.” (Al-Jazair, 1978, hal. 21).
Wondene
sumberipun aqidah inggih punika Al-Qur’an lan As-Sunnah. werdinipun punapa
kemawon ingkang dipunparingaken dening Allah Swt. wonten ing Al-Qur’an lan
dening Rasulullah saw. wonten ing As-Sunnah wajib dipunyakini lan dipunamalaken.
Kaum muslimin rahimakumullah,
Akal pikiran boten kuwawi dados
sumberipun akidah, nanging nggadhahi fungsi mahami nash-nash ingkang wonten ing
Al-Qur’an lan As-Sunnah lan mbuktekaken sacara ilmiyah (manawi dipunkersakaken)
bebener ingkang dipunparingaken dening Al-Qur’an lan As-Sunnah. Punika kemawon
kedah dipundhasari kanthi kesadharan bilih kekiyatan akal punika sanget winates,
jumbuh kaliyan winatesipun kekiyatanipun sadaya makhluk.
Akal boten
badhe kiyat mikiraken masalah ingkang ghaib, malah akal boten badhe kiyat
mikiraken perkawis-perkawis ingkang mbetahaken papan
panggenan lan wekdal. Kados
umpaminipun boten saged njawab pitakenan langgeng punika watesipun dumugi
benjang punapa. Lan akal boten badhe kiyat mikir papan ingkang manggen wonten
ing dharat, ing seganten, lan boten mapan wonten
ing pundi kemawon. Jalaran kalih perkawis punika boten mbetahaken papan
panggenan lan wekdal. Awit
saking punika akal boten kenging dipunpeksa mahami lan njawab perkawis-perkawis
ingkang ghaib. Akal namung saged mbuktekaken kajujuran tiyang ingkang mbekta
pawartos gegayutan perkawis-perkawis ingkang ghaip punika.
Jama’ah Jum’ah ingkang dipunmulyakaken Allah Swt.
Aqidah
punika minangka dhasar, fondhasi kangge ngedegaken bangunan. Sangsaya inggil bangunan ingkang badhe
dipundegaken, kedah sangsaya kiyat lan kukuh fondhasi ingkang dipundamel.
Manawi fondhasinipun ringkih, pramila bangunan enggal badhe ambruk. Lan
malih boten wonten bangunan
punika tanpa fondhasi.
Tiyang
ingkang nggadhahi fondhasi aqidah kiyat, mesthi badhe nindakaken ngibadah
kanthi tertib, badhe nggadhahi
akhlak ingkang sae, lan badhe nindaken ngibadah mu’amalah
kanthi sae.
Tiyang
boten badhe dipuntampi ngibadahipun dening Allah Swt. manawi boten dipundhasari
kanthi aqidah. Tiyang boten dipunsebat nggadhahi akhlak ingkang
sae manawi boten nggadhahi aqidah
ingkang leres.
Tiyang
saged kemawon dora lan ngapusi anggenipun nindakaken ajaran ingkang formal,
nanging Allah Swt. boten badhe nampi anggenipun nindakaken
pangibadahan ingkang formal, jalaran
boten dipundhasari kanthi aqidah ingkang sae lan leres.
Jama’ah Jum’ah ingkang dipunmulyakaken Allah Swt.
Al-Qur’an lan As-Sunnah minangka
sumberipun aqidah. Akal pikiran namung hanggadhahi fungsi mahami nash-nash
ingkang wonten ing Al-Qur’an lan As-Sunnah, mbuktekaken kanthi kasadharan lan sacara
ilmiyah perkawis ingkang leres ingkang dipunsebat wonten ing Al-Qur’an lan
As-Sunnah.
Tiyang boten badhe dipuntampi
sadaya pangibadahipun, manawi aqidahipun boten sae lan leres.
Awit saking punika Rasulullah saw.
salami 13 tahun, aqidah dipunbangun kanthi kokoh wonten ing Madinah, satemah
bangunan Islam kanthi gampil dipunbangun
wonten ing Makkah, lan bangunan punika badhe langgeng ngantos benjang akhir
zaman.
أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ
الْعَظِيْمَ, لِيْ وَلَكُمْ وَلِسَائِرِ الْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ مِنْ
كُلِّ ذَنْبٍ فَاسْتَغْفِرُوْهُ, إِنَّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ الرَّحِيْمُ.
-=(hms)=-
ijin share
ReplyDelete