اَلسَّلاَمُ
عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَركَاتُهُ
إِنَّ الْحَمْدَ
لِلَّهِ نَحْمَدُهُ
وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ, وَنَعُوْذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ اَنْفُسِنَا
وَسَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا, مَنْ يَهْدِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ, وَمَنْ
يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ
شَرِيْكَ لَهُ, وَأَشْهَدُ َأَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ. اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى مُحَمَّدٍ
وَعَلَى اَلِهِ وَأَصْحابِهِ وَمَنْ وَالاَهُ, وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإحْسَانٍ اِلَى
يَوْمِ الْقِيَامَةِ. يَآَيُّهَا الَّذِيْنَ أَمَنُوْا اتَّقُوْا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ
وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْن. يَآيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوْا
رَبَّكُمُ الَّذِيْ خَلَقَكُمْ مِّنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا
وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيْرًا وَنِسَآءً وَاتَّقُوْا اللهَ الَّذِيْ
تَسَآءَلُوْنَ بِهِ وَاْلأَرْحَامَ إِنَّ اللهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيْبًا.
يَآيُّهَا الَّذِيْنَ ءَامَنُوْا اتَّقُوْأ اللهَ وَقُوْلُوْا قَوْلاً سَدِيْدًا,
يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْلَكُمْ ذُنُوْبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ اللهَ
وَرَسُوُلَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيْمًا.
فَإِنَّ أَصْدَقَ الْحَدِيْثِ كِتَابُ اللهِ
وَخَيْرَ الْهَدْيِ هَدْيُ مُحَمَّدٍ صَلَى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَشَرَّ
اْلأُمُوْرِ مُحْدَثَاتُهَا وَكُلُّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ وَكُلُّ بِدْعَةٍ
ضَلاَلَةٌ وَكُلُّ ضَلاَلَةٍ فِيْ النَّارِ.
Hadirin Jama’ah Jum’ah rahimakumullah,
Wonten ing kasempatan
Jum’at punika sumangga kita ginakaken kanggé sarana nambah iman lan taqwa kita
dhumateng Allah Subhanahu wa Ta’ala. Ngaturi uninga bilih tiyang ingkang mulya
wonten ing ngarsanipun Allah Subhanahu wa Ta’ala punika tiyang ingkang langkung
taqwa. Taqwa ingkang hakiki. tegesipun hanjaga awak saking
siksanipun Allah Subhanahu wa Ta’ala, inggih punika kanthi handhѐrѐk sadaya
dhawuh-Ipun saha hanebihi sadaya awisan-Ipun; (Imtitsalu
awamirillah wajtinabu nawahihi). Kanthi manah (ati), kanthi lisan, lan kanthi anggota badan
jumbuh kaliyan amal ibadah ingkang kita tindakaken. Mugi-mugi kita pejah sowan
ngarsanipun Allah Ta’ala kanthi mbeta iman lan Islam. Amin Yaa Rabbal ‘Alamin.
Shalawat saha salam mugi
tansah kaparingaken dhumateng Rasulullah Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam
sumrambah dhumateng para kulawarga, shahabat, lan para tiyang ingkang tansah
istiqamah handhѐrѐk tuntunanipun.
Hadirin jama’ah Jum’ah
rahimakumullah,
Taqwa ingkang hakiki
punika saged kita gayuh kanthi kiat-kiat utawi cara ing antawisipun inggih
punika kanthi Tazkiyatun Nafsi;
Tazkiyatun
nufus (pensucian jiwa / pembersihan hati), jalaran ketaqwaan dhumateng Allah
Ta’ala ingkang saleresipun (ketaqwaan wonten ing salebeting manah) boten saged
dipunwujudaken kajawi kanthi nyucѐkaken jiwa/ati saking rereged ingkang
ngreged-ngregedi lan ngalang-ngalangi satunggalipun
kawula mareg dhateng ngrsanipun Allah Ta’ala. Allah Ta’ala paring pangertosan
lumantar dhawuh pangandikan-Ipun:
وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا
وَتَقْوَاها قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا
Tegesipun:
“lan dhemi
awak-awakan manungsa lan sampurnané kedadéyané[7], tumuli Allah paring ilham
marang awak-awakan iku (dalan) kalacutan lan katak-waané[8], ……. (QS. Asy-Syams [91]: 7-10)
Imam
Maimun bin Mihran ngendika bilih satunggalipun tiyang boten saged nggayuh taqwa
ingkang hakiki kajawi piyambakipun nindakaken muhasabatun nafsi (introspeksi
jiwa nyuprih sucining jiwa) ingkang langkung ketat katimbang satunggalipun
bakul ingkang ngawasi dhateng bakul-bakul sanѐs ingkang dados sekutu gegayutan
kaliyan bathinipun dagangan. Awit saking punika sawenѐhipun tiyang ngendikaken
bilih jiwa manungsa punika ibaratipun kados sekutu bakul ingkang tumindak
khianat. Manawi kita boten waspada lan tansah ngawasi, bakul sekutu kala wau
badhé késah beta dagangan utawi bandha kita, kados déné jiwa kita badhé késah
beta agami kita.
Salajengipun,
bilih kanggé nyucѐkaken jiwa ingkang leres punika boten wonten sanѐs kajawi
kanthi mangertosi lan ngamalaken pitedahipun Allah Ta’ala wonten ing Al-Qur’an
lan Sunnah Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam.
Allah
Ta’ala nedahaken bilih salah satunggalipun fungsi Al-Qur’an inggih punika
kanggé nyucékaken manah (ati) lan nyucѐkaken jiwa manungsa saking noda dosa lan
maksiat ingkang ngregedi. Kados dhawuhipun Allah Ta’ala:
أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ
بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَداً رَابِياً وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ
فِي النَّارِ ابْتِغَاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ كَذَلِكَ يَضْرِبُ
اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا
مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ
الْأَمْثَالَ
Tegesipun: “ (QS. Ar-Ra’d [13]:17).
Imam
Ibnul Qayyim ngendika bilih ayat kasebat Allah Ta’ala paring ibarat utawi
sanépa manwi ilmu-Nipun ingkang dipunparingaken dhumateng Rasulullah Shallallahu ‘alahi wa sallan
punika kados toya (jawah), jalaran kalih-kalihipun beta panggesangan lan
manfa’at tumrap manungsa kagem panggesanganipun ing donya lan akhirat.
Salejengipun
Allah paring sanépa bilih atinipun manungsa punika pados déné lembah, kali
utawi lѐpѐn, lan danau. Ati ingkang jembar (jalaran resik boten wonten reged)
badhé saged nampung ilmu ingkang katah kados lembah ing jembar saged nampun
toya ingkang kathah. Lan ati ingkang ciut (jalaran kebak rereged) naming saged nampung ilmu ingkang sakedhik
kados lembah ingkang ciut naming saged nampun toya ingkang sakedhik.
Hadirin jama’ah Jum’ah
rahimakumullah,
Makaten kiat lan cara nggayuh taqwa ingkang hakiki,
inggih punika kanthi nyucѐkaken manah utawi jiwa saking tumindak dosa lan
maksiat. Kanthi makaten pitahipun Allah
Ta’ala ingkang awujud pangetosan isi suraosing Al-Qur’an saha Sunnahipun
Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam badhé gampil katindakaken. Kados
gambaranipun toya ingkang mlebet ing lembah utawi kali gampil ngrespipun, lan
migunani dhateng punapa kémawon ingkang wonten sakiwa tengenipun.
Awit saking punika sumangga kita hambudidaya amrih jiwa
utawi manah kita tansah resik tanpa reged sanajan namung sakedhik kanthi
hanebihi tumindak dosa lan makisiat.
Yaa Allah mugi kersa Paduka paring anugerah dhumateng
jiwa-manah kita ketaqwaan, lan mugi Paduka kersa nyucѐkaken jiwa lan manh kita
kanthi ketaqwaan punika. Inggih namung Paduka piyambak Dzat Ingkang Maha
Nyucѐkaken. Ingih Paduka piyamabak
Dzat ingkang nJagi lan Ngayomi.
وَآخِرُ دَعْوَانَا أَنِ الْحَمْدُ
للهِ رَبِّ الْعَالمَيْنَ. أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ
الْعَظِيْمَ, لِيْ وَلَكُمْ وَلِسَائِرِ الْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ مِنْ
كُلِّ ذَنْبٍ فَاسْتَغْفِرُوْهُ, إِنَّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ الرَّحِيْمُ.
-=(hms, 150418, 13.32)=-
No comments:
Post a Comment