Monday, June 11, 2018

CARA NGGAYUH TAQWA INGKANG HAKIKI


اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَركَاتُهُ
إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ, وَنَعُوْذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ اَنْفُسِنَا وَسَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا, مَنْ يَهْدِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ, وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ, وَأَشْهَدُ َأَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ.  اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَلِهِ وَأَصْحابِهِ وَمَنْ وَالاَهُ, وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإحْسَانٍ اِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. يَآَيُّهَا الَّذِيْنَ أَمَنُوْا اتَّقُوْا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْن. يَآيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوْا رَبَّكُمُ الَّذِيْ خَلَقَكُمْ مِّنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيْرًا وَنِسَآءً وَاتَّقُوْا اللهَ الَّذِيْ تَسَآءَلُوْنَ بِهِ وَاْلأَرْحَامَ إِنَّ اللهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيْبًا. يَآيُّهَا الَّذِيْنَ ءَامَنُوْا اتَّقُوْأ اللهَ وَقُوْلُوْا قَوْلاً سَدِيْدًا, يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْلَكُمْ ذُنُوْبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ اللهَ وَرَسُوُلَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيْمًا.
فَإِنَّ أَصْدَقَ الْحَدِيْثِ كِتَابُ اللهِ وَخَيْرَ الْهَدْيِ هَدْيُ مُحَمَّدٍ صَلَى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَشَرَّ اْلأُمُوْرِ مُحْدَثَاتُهَا وَكُلُّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ وَكُلُّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةٌ وَكُلُّ ضَلاَلَةٍ فِيْ النَّارِ.
Hadirin Jama’ah Jum’ah rahimakumullah,
Wonten ing kasempatan Jum’at punika sumangga kita ginakaken kanggé sarana nambah iman lan taqwa kita dhumateng Allah Subhanahu wa Ta’ala. Ngaturi uninga bilih tiyang ingkang mulya wonten ing ngarsanipun Allah Subhanahu wa Ta’ala punika tiyang ingkang langkung taqwa. Taqwa ingkang hakiki. tegesipun hanjaga awak saking siksanipun Allah Subhanahu wa Ta’ala, inggih punika kanthi handhѐrѐk sadaya dhawuh-Ipun saha hanebihi sadaya awisan-Ipun; (Imtitsalu awamirillah wajtinabu nawahihi). Kanthi manah (ati), kanthi lisan, lan kanthi anggota badan jumbuh kaliyan amal ibadah ingkang kita tindakaken. Mugi-mugi kita pejah sowan ngarsanipun Allah Ta’ala kanthi mbeta iman lan Islam. Amin Yaa Rabbal ‘Alamin.
Shalawat saha salam mugi tansah kaparingaken dhumateng Rasulullah Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam sumrambah dhumateng para kulawarga, shahabat, lan para tiyang ingkang tansah istiqamah handhѐrѐk tuntunanipun.
Hadirin jama’ah Jum’ah rahimakumullah,
Taqwa ingkang hakiki punika saged kita gayuh kanthi kiat-kiat utawi cara ing antawisipun inggih punika kanthi Tazkiyatun Nafsi;
Tazkiyatun nufus (pensucian jiwa / pembersihan hati), jalaran ketaqwaan dhumateng Allah Ta’ala ingkang saleresipun (ketaqwaan wonten ing salebeting manah) boten saged dipunwujudaken kajawi kanthi nyucѐkaken jiwa/ati saking rereged ingkang ngreged-ngregedi  lan ngalang-ngalangi satunggalipun kawula mareg dhateng ngrsanipun Allah Ta’ala. Allah Ta’ala paring pangertosan lumantar dhawuh pangandikan-Ipun:
وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاها قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا
Tegesipun: “lan dhemi awak-awakan manungsa lan sampurnané kedadéyané[7], tumuli Allah paring ilham marang awak-awakan iku (dalan) kalacutan lan katak-waané[8], ……. (QS. Asy-Syams [91]: 7-10)
Imam Maimun bin Mihran ngendika bilih satunggalipun tiyang boten saged nggayuh taqwa ingkang hakiki kajawi piyambakipun nindakaken muhasabatun nafsi (introspeksi jiwa nyuprih sucining jiwa) ingkang langkung ketat katimbang satunggalipun bakul ingkang ngawasi dhateng bakul-bakul sanѐs ingkang dados sekutu gegayutan kaliyan bathinipun dagangan. Awit saking punika sawenѐhipun tiyang ngendikaken bilih jiwa manungsa punika ibaratipun kados sekutu bakul ingkang tumindak khianat. Manawi kita boten waspada lan tansah ngawasi, bakul sekutu kala wau badhé késah beta dagangan utawi bandha kita, kados déné jiwa kita badhé késah beta agami kita.
Salajengipun, bilih kanggé nyucѐkaken jiwa ingkang leres punika boten wonten sanѐs kajawi kanthi mangertosi lan ngamalaken pitedahipun Allah Ta’ala wonten ing Al-Qur’an lan Sunnah Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam.
Allah Ta’ala nedahaken bilih salah satunggalipun fungsi Al-Qur’an inggih punika kanggé nyucékaken manah (ati) lan nyucѐkaken jiwa manungsa saking noda dosa lan maksiat ingkang ngregedi. Kados dhawuhipun Allah Ta’ala:
أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَداً رَابِياً وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ
Tegesipun: “ (QS. Ar-Ra’d [13]:17).

Imam Ibnul Qayyim ngendika bilih ayat kasebat Allah Ta’ala paring ibarat utawi sanépa manwi ilmu-Nipun ingkang dipunparingaken dhumateng  Rasulullah Shallallahu ‘alahi wa sallan punika kados toya (jawah), jalaran kalih-kalihipun beta panggesangan lan manfa’at tumrap manungsa kagem panggesanganipun ing donya lan akhirat.
Salejengipun Allah paring sanépa bilih atinipun manungsa punika pados déné lembah, kali utawi lѐpѐn, lan danau. Ati ingkang jembar (jalaran resik boten wonten reged) badhé saged nampung ilmu ingkang katah kados lembah ing jembar saged nampun toya ingkang kathah. Lan ati ingkang ciut (jalaran kebak rereged)  naming saged nampung ilmu ingkang sakedhik kados lembah ingkang ciut naming saged nampun toya ingkang sakedhik.

Hadirin jama’ah Jum’ah rahimakumullah,
Makaten kiat lan cara nggayuh taqwa ingkang hakiki, inggih punika kanthi nyucѐkaken manah utawi jiwa saking tumindak dosa lan maksiat. Kanthi  makaten pitahipun Allah Ta’ala ingkang awujud pangetosan isi suraosing Al-Qur’an saha Sunnahipun Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam badhé gampil katindakaken. Kados gambaranipun toya ingkang mlebet ing lembah utawi kali gampil ngrespipun, lan migunani dhateng punapa kémawon ingkang wonten sakiwa tengenipun.

Awit saking punika sumangga kita hambudidaya amrih jiwa utawi manah kita tansah resik tanpa reged sanajan namung sakedhik kanthi hanebihi tumindak dosa lan makisiat.

Yaa Allah mugi kersa Paduka paring anugerah dhumateng jiwa-manah kita ketaqwaan, lan mugi Paduka kersa nyucѐkaken jiwa lan manh kita kanthi ketaqwaan punika. Inggih namung Paduka piyambak Dzat Ingkang Maha Nyucѐkaken. Ingih Paduka piyamabak Dzat ingkang nJagi lan Ngayomi.
وَآخِرُ دَعْوَانَا أَنِ الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالمَيْنَ. أَقُوْلُ قَوْلِيْ هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ الْعَظِيْمَ, لِيْ وَلَكُمْ وَلِسَائِرِ الْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ مِنْ كُلِّ ذَنْبٍ فَاسْتَغْفِرُوْهُ, إِنَّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ الرَّحِيْمُ.
-=(hms, 150418, 13.32)=-

No comments:

Post a Comment